۱۷ دی ۱۴۰۲، ۲۲:۱۱

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر خبر داد؛

توزیع سبد غذایی بین ۹۳۸ مادر باردار تحت حمایت کمیته امداد بوشهر

توزیع سبد غذایی بین ۹۳۸ مادر باردار تحت حمایت کمیته امداد بوشهر

بوشهر- مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر از پرداخت ۲ میلیارد و ۱۳۲ میلیون تومان برای تغذیه ۹۳۸ مادر باردار و شیرده تحت حمایت از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس روشن یکشنبه شب در جمع خبرنگاران گفت: سو تغذیه نوعی بیماری به شمار می‌آید که به علت مصرف ناکافی یا بیش از اندازه یک یا چند ماده غذایی بروز می‌کند و به دنبال آن عوارضی همچون بیماری‌های تیروئیدی، کم خونی، ریزش مو و … بوجود می‌آید.

مدیر کل کمیته امداد بوشهر در رابطه با کمک به بهبود تغذیه مادران باردار و شیرده تحت حمایت کمیته امداد اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون ۲ میلیارد و ۱۳۲ میلیون تومان جهت تأمین سبد غذایی ۹۳۸ مادر باردار و یا شیرده هزینه شده است.

روشن خاطر نشان کرد: سرانه هر سبد غذایی ارائه شده مبلغ ۳۵۰ هزار تومان است.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر هدف از توزیع سبد غذایی جهت مادران باردار و شیرده را ارتقا وضعیت تغذیه این مادران و ایجاد نگرش و ترویج فرهنگ تغذیه سالم در آنها عنوان کرد.

روشن گفت: برنامه مذکور بر اساس تفاهم نامه همکاری میان این نهاد و دانشگاه علوم پزشکی اجرا می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: گروه هدف با تاییدیه معتبر توسط ماما – پزشک خانواده و یا پزشک متخصص زنان و زایمان مبنی بر باردار بودن) با مشکلاتی همچون وزن گیری نامطلوب، اختلال در ایندکس‌های آزمایشگاهی و… تحت برنامه قرار می‌گیرند.

کد خبر 5988330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha